dissabte, d’octubre 22, 2011

Expo-Saragossa 2008

El mes de juliol i a petició de un bon nombre de socis, el Casal va organitzar una anada a la Exposició Internacional de Saragossa.
L’exposició tenia com a eix temàtic “AGUA Y DESARROLLO SOSTENIBLE”, va ser un esdeveniment molt ressaltat en els mitjans nacionals de comunicació.
Una agencia ens va portà una oferta bastant econòmica de solament tres dies amb visita a la Expo i el Monestir de Pedra que varem considerar que estava ben estudiada.
El diumenge, dia 29 de juliol, a les 6 del matí, un grup de 40 persones varem sortir de Castellar per anar a Saragossà, antes però varem parar l’àrea de servei de Fraga per esmorzar, a continuació varem continuar viatge cap a Saragossà, que hi arribem als voltants de les 11 del matí, desprès de fer tots els requisits de rigor, entrem a la Expo pel costat de la Torre de l’aigua, que és el primer pavelló que visitem, seguidament anem cap el pavelló de pont, i per continuar cap el mig de fira que està plena de estands dels diferents països.
Tots els estands de una manera u altre tenen com a tema central l’aigua, que està acompanyada amb característiques peculiars del seu propi país, formant un conjunts culturals amb molta vistositat.
Cada dia a l’una en punt hi ha una desfilada de diferents carrosses per la Fira, realitzada per el Circulo du Soleil, a continuació tenim temps lliura per dinar cadascú pel seu compta. Dins a la Fira teníem diferents llocs i opcions per escollir.
Per la tarda desprès de dinar visitem diferents pavellons, per trobant-se tots junts a les 6 en el pavelló de Malàisia, on fan una demostració dels seus balls i cants típics, allà ens varem reunir i desprès de l’espectacle tots junts agafem l’autocar per continuar viatge cap l’hotel “Las Truchas” que està situat al costat del Monestir de Pedra , a 106 kilòmetres de Saragossa.
El dilluns al matí, a primera hora entrem al Parc Natural del Monestir de Pedra, situat en el terme de Nuévalos.
El Parc Natural que rodeja al Monestir es troba al mig de un desert en un ambient molt sec en el que hi passa el riu Pedra que ha format es un espai amb abundant vegetació, on la seva aigua, ha modelat la roca formant llacs, balmes i cascades.
Sentir el xiuxiueig de la caiguda del aigua i passejar per els seus indrets ens porta al segle XIX data en que Juan Federico Muntadas descobrí el parc.
Fem un recorregut per tot el Parc, veient la cascada de la Cua de Cavall, el Llac dels miralls, el Bany de Diana, el Llac dels ànecs i la Gruta Iris.
A les dotze en punt assistim a una demostració de diferents aus de rapinya, per seguidament entrar a visitar el Monestir
El Monestir era una fortalesa de defensa que van edificar els musulmans en la seva estada a la Península, més tard, en temps de Alfonso II va cedir la fortalesa i les seves terres a l’Orde del Cister.
12 monjos i un Abat procedents de Poblet es varen instal·lar i en 23 anys van construí el Monestir (1195-1218) gracies a que van aprofitar la pedra de la fortalesa i muralla àrabs que hi havia..

La visita al Monestir va ser guiada i varem passar per totes les seves dependencies. Claustre, sala capitular, altar barroc, l’abadia, el celler, la cuina monacal, el menjador, museu de carruatges i el calefactori.
Per la tarda, teníem l’opció voluntària de visitar la ciutat de Calatayud, cosa que van escollir la majoria i es va anar de visita a la ciutat, on una guia local ans va portar a veure diferents monuments; Església de Sant Pere, Col·legiata de Santa Maria la Mayor, Col·legiata del Santo Sepulcro, Templo de San Andres, Plaza Mayor i Meson de la Dolores.
Amb aquesta visita varem acabà el dilluns que va estar molt ben aprofitat.
El dimarts a primera hora varem tornar cap a la Expo a Saragossa, allà per entrar el pavelló d’Espanya hi havia una cua molt gran, la guia per mitja de la seva influencia ens va fer passar sense tenir de fer cap parada. Varem fer una visita detinguda a tot el seu pavelló, desprès van tenir temps lliure per dinar cadascú pel seu compte i per la tarda ens varem dedicar a les comunitats autònomes i a les sis en punt tornada cap l’autocar per fer el viatge de tornada.

Van arribar a Castellar sans i estalvis cap a les 9 del vespre, amb una idea general de la Expo, un bon record del Monestir de Pedra, i també de Calatayud, i per descomptat de la calor que hi far a Saragossa per aquet temps.